ادبستان معرفت
استاد محمد مهدی معماریان ساوجی

۱۴۰۲-۹-۲۵ اثبات بر حق نبودن خلفا

ایام فاطمیه

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد

شنبه ۱۴۰۲/۹/۲۵، ایام فاطمیه

🧿موضوع: ابطال خلافت خلفا

🖤 ((الحمدالله رب العالمین الصلاه و السلام علی سیدنا و نبینا و طبیب قلوبنا و شفیع ذنوبنا العبد المؤید الرسول المسدد المحمود الاحمد ابوالقاسم مصطفی محمد))

🖤 شب شهادت سیده نساء العالمین حضرت صدیقه طاهره بنت رسول الله را به حضرت ولیعصر و همه شیعیان و آزاد اندیشان تسلیت عرض می‌کنم.

‼️ نکته (در اهمیت این مجالس که حتی مجلسی که به نام اهل بیت یک چای و یا یک شربت داده می‌شود به نحوی که نام آنها زنده شود و این‌ها برای زنده نگه داشتن نام اهل بیت است اگر چیزی ذکر نشود یواش یواش به دست فراموشی سپرده می‌شود هزار هم امر مهمی باشد)

⬅️ حدیث از امام رضا علیه السلام خدا رحمت کند کسی که امر ما را زنده می‌کند. راوی گفت چطور امر شما زنده می‌شود؟؟ امام فرمود علوم ما را فرا می‌گیرند و به دیگران یاد می‌دهند.

⬅️و قَالَ صَلَّی اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ: إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ اَلثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِما لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِی. کِتابَ اَللَّهِوَعِتْرَتی أَهْلَ بَیْتیوَ إِنَّهُما لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّی یَرِدا عَلَیَّاَلْحَوْضَ

⤴️و همچنین فرمود: من دو چیز گرانبها را در میان شما می‌گذارم، و تا زمانى که به آنان تمسّک جوید گمراه نشوید: کتاب خدا و عترت من، و آن دو از هم جدا مى‌شوند، تا در حوض بر من وارد شوند

««إرشاد القلوب»»

🔳 وقتی چیزی ذکر نشود به فراموشی سپرده می‌شود برای همین شیعیان در محرم عزاداری می‌کنند تا به فراموشی سپرده نشود خداوند نگذاشت این نور خاموش شود. یک مشعلی است برای هدایت شوندگان

چرا نوه رسول خدا باید کشته شود؟ وقتی به عقب برمی‌گردند برخورد می‌کنند به غصب خلافت.

🔳 آنقدر رسول خدا از فضایل امیرالمؤمنین گفت که مردم گفتند او در عشق علی دیوانه شده نعوذ بالله که اینقدر از علی دم می زند.

🔳وقتی بر گردند عقب می‌بینند غصب خلافت از امیرالمؤمنین ع شده است؛ در حالی که رسول الله ص نه تنها در غدیر خم امیرالمؤمنین ع را معرفی کردند بلکه در مواضع مختلف به زبانهای مختلف… روایات متعدد داریم که حضرت آنقدر از فضائل امیرالمؤمنین ع می‌فرمود که نعوذ بالله می‌گفتند این دیوانه شده است!!!

🔳غدیر اجتماع بود که همه شنیدند ولی در مواضع مختلف فرمودند بعد از من این علی ولی شماست با علی باشید و اینها می گویند شما شیعیان از خودتان در آورده‌اید و بزرگ کرده‌اید.

🔳رسول الله ص در مواضع مختلف به زبانهای مختلف فرمودند بعد از من امام و رهبر امیرالمؤمنین ع است برای آنکه می‌خواهد دنباله رو پیغمبر ص باشد. اما منافقین خوششان نمی‌آید؛ انصار مسلمان‌هایی که در مدینه بودند و مهاجرین که اهل مکه بودند وخیلی بیشتر حسادت می‌کردند به امیرالمؤمنین ع و آنها غصب خلافت کردند. مخصوصاً اولی و دومی و سومی همه مهاجرین‌اند.

عده ایی از علمای اهل سنت می گویند بدگوی اصحاب پیامبر موجب کافر شدن است در حالی که در جریان نفاق – که این منافقان، اصحاب پیامبر ص بودند- که حتی سوره منافقون در قرآن داریم (منافق کسی است که می‌گوید من مسلمانم اما در باطن مخالف با پیغمبر و خداوند است) منافقین دست به دست هم داده بودند که نگذارند خلافت به امیرالمؤمنین ع برسد که علی نباید خلیفه بشود و از قبل نقشه کشیده بودند و می دانید که غدیر خم سال آخر عمر رسول خدا ص بود که بیعت گرفت از اینها که رسول خدا ص یک تمهیدی اندیشید برای این جریان نفاق که یک کاری کند بعد از واقعه غدیر خم 🗨اسامه بن زید که جوانی ۱۸ یا ۲۰ ساله بود به فرماندهانی توسط پیامبر اکرم (ص) برای رهبری سپاه اسلام منصوب شد.

که منافقین با این لشگر بروند و وقتی رسول الله ص از دنیا رفت امیرالمؤمنین ع به خلافت رسید و اینها برگردند و آنوقت کار تمام شده باشد. پیامبر (ص) به همگان امر کردند که با اسامه همراه شده و به بیرون شهر بروند تا در زمان بیماری پیامبر، برای جانشینی ایشان توطئه نکنند. فرمود به لشگر آماده باش بدهید و فرمودند خدا لعنت کند هر که را به لشگر اسامه نپیوندد و اینها دور اسامه را می‌گرفتند و می‌گفتند یک وقت کاری نکنی صبر کن لشگر را حرکت نده و از جمله کسانی که به لشگر اسامه نپیوستند اولی و دومی بودند که از دستور پیامبر اکرم ص سر پیچی کردند و با اسامه همراه نشدند. یعنی پیامبر ص در امر جانشینی کوتاهی نکرد.

🗨 در روز رحلت رسول الله ص آخرین پنج شنبه رسول اکرم بود ص درحالیکه نبی اکرم اسلام در بستر بیماری و وفات بسر می‌بردند، به اطرافیان که برخی منتظر ارتحال آنجناب و غصب جانشینی ایشان بودند فرمود قلم و دوات برایم بیاورید تا چیزی را بنویسم؛ مطلبی را که بعداز من گمراه نشوید. در منابع اهل سنت است که” نعوذ بالله “عمر در حضور رسول الله ص گفت این مرد هذیان می‌گوید. همان دومی ملعون که اگر کسی از ما الآن چنان حرفی درباره پیامبر بگوید، می گوییم کافر شده است.

چه جوری آنها را مسلمان می‌دانند!!! یعنی چون کار به آخر رسیده بود جری شده بودند سر وصدا برخاست ومشاجره بپا شد کسی گفت حرف دهنت را بفهم و حضرت فرمود شایسته نیست در محضر من صدا بالا می‌برید؛ مانع شدند از اینکه رسول الله ص بنویسد واگر در حضور آنها نوشته بود کسی نمی‌توانست انکار کند!

هر چند که از آنها بیعت گرفته بود. ولی خواست نامه نوشته شود که جلویش را گرفتند!

🔳 اهل سنت می گویند: در مورد خلافت خلفا هیچ نصی وجود ندارد یعنی پیامبر ص حدیثی گفته باشند که بعد از من چه کسی باید خلیفه بشود می گوییم این همه روایت داریم که برای امیرالمؤمنین ع اینکه فرمود ««من کنت مولا فهذا علی مولاه»» تعبیر ولیکم و خلیفتی هم داریم. در روایات خودشان که علی خلیفه من است نه خداوند گفته بود؟! نه رسول خدا ص؟! اجماع صحابه بوده که دور هم جمع شدند!! اولاً اجماع یعنی دمکراسی که دمکراسی یعنی همه باید شرکت کنند پس دمکراسی در کار نبوده است! ….

🗨 امری که از جانب خداوند و پیامبر ص باشد امر مشروع است.

🔳شرعی که خدا و رسول ص گفته باشد و هیچ حدیثی در کتابهایشان وجود ندارد که پیامبر ص گفته باشد که اینها خلیفه بشوند و ما می گوییم لا مشروع است‌ مخالف شرع است. آیا روایتی داریم که اولی و دومی خلیفه شوند؟ نه پس چرا کسی شیخین را انکار کند کافر است؟!

در حالی که ما احادیثی داریم در مورد نص علی ع است؛ و طبق احادیث خودتان و آیات قرآن آیا این دو نفر می‌توانند خلیفه بشوند یا نه؟ تمام احادیثش هم از کتب اصلی اهل سنت است

📗کتاب فضائل پنج تن از کتب اهل سنت است در جلد سوم آن باب است فی قول النبی: پیامبر (ص) که فرموده‌‌اند: ««فاطمه بضعه منّی یقبضنی ما یقبضها»» که فاطمه پاره تن من است؛ و هر کس او را به خشم آورد، مرا به خشم آورده است.

/ صحیح بخاری در باب قرابت رسول الله ص

و منقبت فاطمه ع/

🔳قال رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم): من آذاها فقد آذانی؛ و من یبسطنی ما یبسطها» هرکس اورا برنجاند مرا رنجانده و هرکس مرا خوشحال می‌کند او را خوشحال می‌کند.

🔳«فاطمه بضعه منّی یقبضنی ما یقبضها، ویبسطنی ما یبسطها»؛ فاطمه پاره تن من است هر آنچه او را ناراحت کند مرا ناراحت کرده، و هر آنچه او را خشنود سازد مرا خشنود ساخته است.

*روایات به سندهای مختلفی هست *

🔳حدیث بعدی: (میزان الاعتدال) : اِنَّ اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَغْضِبُ لِغَضَبِ فاطِمَهَ وَ یَرْضی لِرِضاها. همانا خدای متعال به غضب فاطمه، غضب می‌کند؛ و به خشنودی او، خشنود می‌شود.

🔳در مورد شهادت خانم فاطمه الزهرا ع: آن‌ها مثل شیعیان نیستند که برای خانم فاطمه الزهرا ع و آقا امیرالمؤمنین ع مقامی قائل بشوند. می گویند: خلیفه پیغمبر بوده ودر خانه را آتش زده است پس وقتی حضرت فرمود: ” یَغْضِبُ لِغَضَبِ فاطِمَهَ وَ یَرْضی لِرِضاها.”

🗨حدیث: روایتی که چگونه بود بیعت علی ع آنجایی که صدیقه طاهره ع بر اثر ضربات اینها در بستر بیماری افتاد و خواستند به عیادت بیایند و علی ع را واسطه کردند با اصرار امیرالمؤمنین ع خانم ع پذیرفتند. فرمود: یک حدیث از رسول خدا ص بخوانم قول می‌دهید که آنرا حمل کنید و بشناسید؟ قال نعم از پیامبر بگویید قبول می‌کنیم قسم می‌دهم شما دوتن را که آیا نشنیدید از رسول خدا ص که فرمود: فاطمه پاره تن من است و رضای فاطمه از رضای من است و غضب و سخط فاطمه از غضب وسخط من است هرکس فاطمه دخترم را دوست داشته باشد مرا دوست دارد و هرکه فاطمه را به خشم آورد مرا به خشم آورده است آیا این حدیث را شنیدید یا نه؟ گفتند بله شنیدیم 🗨از پیامبر ص؛ حضرت زهرا علیه سلام فرمودند روایت «رضا فاطمه من رضای و سخط فاطمه من سخطی فمن احب فاطمه ابنتی فقد احبنی و من ارضی فاطمه فقد ارضانی و من اسخط فاطمه فقد اسخطنی» را از رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) شنیده، به آنها فرمود: خدا و فرشتگانش را شاهد می‌گیرم که شما مرا به خشم آورده‌اید و من نزد رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) از شما شکایت می‌کنم و پس از آن اعلام فرمود: «و الله لادعون الله علیک فی کل صلاه اصلی‌ها»؛ به خدا سوگند من تو را در هر نمازی که بجا می‌آورم نفرین می‌کنم.

🔳 خدایا، شاهد باش و ملائکه‌ات که شما دو نفر من را خشمگین کردید و شما مرا راضی نکردید و هنگامی که ملاقات کنم رسول خدا ص را از شما دو نفر نزد او شکایت خواهم کرد. در منابع اهل سنت آمده است. اول از آنان قول گرفت و فرمود خدارا شاهد می‌گیرم که مرا راضی نکردید ابوبکر گفت من از غضب تو پناه می‌برم به خدا بعد ابوبکر شروع کرد گریه کردن بعد خانم فاطمه ع فرمودند بخدا قسم در هر نمازی بخوانم تو را لعنت می‌کنم.

بعد مردم جمع شدند دورش را گرفتند.

🔳پس خانم فاطمه الزهرا ع از حاضران شهادت گرفت که خداوندا آنها چنین می گویند پس حالا آن‌ها نمی‌توانند خلیفه بشوند. ولی آنها چه گفتند؟ گفتند او غضب کرده است. یک زن بوده! چه اشکالی دارد در خلافت!!

🗨در سند دیگر: فاطمه ع با ابوبکر قهر کرد و با او سخن نگفت تا پایان عمرش. به سندهای مختلف ترمذی هم به سندهای مختلف که خانم ع به ابوبکر و عمر گفتند بخدا قسم با آنها سخن نخواهم گفت تا از دنیا رفت. و باز آن حدیثی که خدا را شاهد گرفته است را آورده است. و خودشان شهادت خانم ع را ثبت کرده‌اند.

رجوع کنیم به قران آیا کسی که خداوند به او غضبناک باشد وضعیتش چه جوری است؟

کسی که فاطمه ع را اذیت کند مرا اذیت کرده است.

🕋الأحزاب

إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَهِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُّهِینًا

ﻗﻄﻌﺎً ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﺭﺍ می‌آزارند، ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺁﺧﺮﺕ ﻟﻌﻨﺘﺸﺎﻥ می‌کند، ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﻋﺬﺍﺑﻲ ﺧﻮﺍﺭﻛﻨﻨﺪﻩ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. (۵٧)

🕋الممتحنه

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَوَلَّوْا قَوْمًا غَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ قَدْ یَئِسُوا مِنَ الْآخِرَهِ کَمَا یَئِسَ الْکُفَّارُ مِنْ أَصْحَابِ الْقُبُورِ

ﺍﻱ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ! ﺑﺎ ﻗﻮﻣﻰ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺧﺸﻢ ﮔﺮﻓﺘﻪ، ﺩﻭﺳﺘﻲ ﻧﻜﻨﻴﺪ. ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﻳﻘﻴﻦ ﺍﺯ ﺁﺧﺮﺕ ﻣﺄﻳﻮﺳﻨﺪ، ﻫﻤﺎﻥ ﮔﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﻣﺪﻓﻮﻥ ﺩﺭ ﻗﺒﺮﻫﺎ [ﻛﻪ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻧﺠﺎم ﺷﻮم ﺧﻮﺩ رسیده‌اند، ﺍﺯ ﻧﺠﺎﺕ ﺧﻮﻳﺶ] ﻣﺄﻳﻮﺳﻨﺪ. (١٣)

🔳مگر نفرمود غضب فاطمه ع غضب خداست ای کسانی که ایمان آورده‌اید کسانی را که خدا بر آنان غضب کرده است ولیّ نگیرید ولیّ به معنی سرپرست

این علناً نمی‌تواند خلیفه بشود مگر فاطمه زهرا ع خداوند را شاهد نگرفت؟ که شما غضب کردید حالا شما بگویید خانم ع عصمت داشت یا نداشت که این‌ها نمی‌توانند جانشین پیامبر ص بشوند این دو نفر نمی‌توانند جانشین پیغمبر ص بشوند اگر شدند! موقعیت را غصب کردند

رسول خدا ص امیرالمؤمنین ع را صدا کرد یا علی بعد از من بر تو جفاها می‌شود و شروع کرد رسول الله یکی یکی جفاها را که به امیرالمؤمنین می‌شود ذکر کرد.

یا علی فدک را غصب می‌کنند تو باید صبر کنی!!!

یاعلی به خانه فاطمه هجوم می‌آورم و تو باید صبر کنی!!!

یاعلی به فاطمه بی حرمتی می‌کند و تو باید صبر کنی!!!

یاعلی پهلوی فاطمه را می‌شکنند و تو باید صبر کنی و فاطمه صدا می زند ««یا ابتا و یا رسول الله»» هبچ کس جواب نمی‌دهد امیرالمؤمنین می‌گوید یا رسول الله یک خواهشی از شما دارم می‌شود من قبل از شما از دنیا بروم…

🖤مظلوم عالم علـــــــــی🖤

الحمدلله علی الولایه

دانلود فایل صوتی

به این نوشته امتیاز دهید
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.