ادبستان معرفت
استاد محمد مهدی معماریان ساوجی

تحریف تاریخ

بسم الله الرحمن الرحیم

تحریف تاریخ

امْلِکُوا عَنِّی هَذَا الْغُلاَمَ لاَ یَهُدَّنِی فَإِنَّنِی أَنْفَسُ بِهَذَیْنِ یَعْنِی الْحَسَنَ وَ الْحُسَیْنَ ( علیهماالسلام ) عَلَی الْمَوْتِ لِئَلاَّ یَنْقَطِعَ بِهِمَا نَسْلُ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله وسلم )
این جوان را نگه دارید و به آمدن بامنش مگذارید. تا (باکشته شدنش) کمرم نشکند دریغم آید که با کشته شدن آنان یعنی حسن و حسین نسل رسول الله ص منقطع شود.

این کلام امیر مومنان ع در نهج اابلاغه است که بمردم در جنگ صفین سفارش میکند که از میدان رفتن امام حسن و امام حسین ع جلوگیری نمایند
این سخن را بدین جهت متذکر شدیم تا جوابی باشد بر قول کسانیکه میگویند امام حسن و یا امام حسین ع در حمله به ایران در زمان خلفا شرکت داشتند
که اولا بنا بر مبنای مذهب تشیع جنگیدن در رکاب هیچ شخصی غیر از امام معصوم جایز نیست همانگونه که امام امیرالمومنین ع بعد از رسولخداص در هیچ جنگی با خلفا مشارکت نکرد چون آن را غیر مشروع می دانست
و پیشنهاد خلیفه دوم را مبنی بر فرماندهی کل سپاه مسلمین در حمله به ایران قبول ننمود
و در زمان خلافت خود نیز به هیچ کشوری حمله نکرد
حال چگونه می شود که فرزندان او که مطیع محض پدرشان امیرالمومنین ع بودند در سپاه خلفا در جنگ حضور یابند
و چگونه میشود امیرمومنان ع در جنگ صفین که نبرد حق و باطل بود سفارش کند که جلو میدان رفتن این دو جوان رابگیرید تا نسل رسولخداص منقطع نشود آنگاه اجازه داده باشد تا در زمان خلفا که جنگهایشان غیر مشروع بود شرکت نموده باشند
ثانیا شرکت حسنین ع در سپاه خلفا در هیچ منبع شیعی ذکر نشده است
و تنها در برخی منابع تاریخی اهل سنت آمده که همان نقلها هم از نظر سندی در نزد خود اهل سنت ضعیف بشمار می رود و ظاهرا برای مشروعیت بخشی به جنگهای خلفا چنین مطالبی را جعل کرده اند تا از وجهه اهلبیت ع برای خلفا و جنایات آنان استفاده نمایند

سایت ادبستان معرفت-استاد محمد مهدی معماریان ساوجی.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.