ادبستان معرفت
استاد محمد مهدی معماریان ساوجی

۱۴۰۱-۷-۲۱ وقایع آخرالزمان

شب ولادت رسول الله

بسم الله الرحمن الرحیم

پنج شنبه ۱۴۰۱/۷/۲۱

(شب تولد نبی اکرم ص)

اول شخص در نظام عالم نه تنها در میان انسانها بلکه در تمام موجودات، ️ حضرت خاتم انبیاءست،

رسول الله ص فرمود: «آدَمُ وَ مَنْ دونَهُ تَحْتَ لِوائی یَوْمَ اْلقِیامَهِ» آدم و تمام انبیاء در زیر لوای من هستند در روز قیامت،»

روایت: امیرالمؤمنین ع از رسول الله ص سؤال می‌کند ایا شما بالاتر هستید یا فرشتگان؟ فرمودند انسانها از فرشتگان برتر هستند، و اما اگر ما نبودیم خداوند نه اسمان، نه زمین، نه بهشت و… ، هیچ چیز را نمی‌آفرید.

در تمام عوالم وجود، اولین شخصیت حضرت خاتم انبیاءست.

روایت: امام صادق ع فرمودند که حضرت جبرئیل ع وقتی خدمت رسول الله ص می‌رسید مثل عبد در مقابل مولای خود می نشست

در قران نام ۲۷ پیامبر ذکر شده که انسانهای کامل هستند ولی خاتم انبیاء کاملترین انسان در میان انسانهای کامل است.

همانطور هم در میان امت خاتم کامل‌ترین مؤمن، مومنینی هستند که در عصر غیبت و آخر الزمان بسر می‌برند، اگر چه اندک هستند.

وقتی در خواب فرموده شد: هیربد (استاد، روحانی) می‌گوید در کشتی سوار شوید که خداوند خشمگین است،

بعد از اینکه در خواب فرموده شد این مسائل در جامعه اتفاق افتاد،

یکی کرونا اتفاق افتاد و چقدر نفوس را ازبین برد.

یکی اینکه سرمایی قلبها را فرا گرفته و این چیزی بود که در مؤمنین کمتر مشاهده می‌شد

یک بی تفاوتی بین مردم آمده.

این سردی به دنبال خودش عوارضی دارد از جمله اینکه، پیونده‌ها سست و سرد شده، بین زن وشوهر ها، بین دوستان و رفقاء که کلاه سر یکدیگر می‌گذارند.

حرارت ایمان در دلها سرد شده.

جناب حافظ می‌فرماید:

از آن به دیرِ مغانم عزیز می‌دارند.

که آتشی که نمیرد همیشه در دل ماست

در مورد حضرت نوح و داستان او در قران…

مؤمنین امدند پیش حضرت نوح ع که دعای کن خداوند فرج حاصل کند و حضرت نوح ع اینچنین دعا کردند

نوح

وَقَالَ نُوحٌ رَّبِّ لَا تَذَرْ عَلَی الْأَرْضِ مِنَ الْکافِرِینَ دَیارًا

و نوح گفت پروردگارا بر روی زمین از کافران دیاری باقی مگذار (۲۶)

اقاجان فرمودند:

الهی، بر سر نوح نجی چه اوردند که تا (رَبِّ لا تَذَر- نوح/۲۶) گفت؟!‌ (سلامٌ علی نوحٍ فِی العالَمین- صافات/۷۹)

ولی بین دعا تا آمدن طوفان چهل سال طول کشید

در آخر الزمان انقدر غربال می‌شوند که ریز از درشت جدا میشوند و فقط یک عده مؤمن پای ایمان خود می‌ایستند. مثل زمان نوح ع وقتی گفته شد در کشتی سوار شوید که خدا خشمگین است، یکی از آثار خشم الهی اینست که خودشان یکدیگر را می‌کشند،

آیه قران، الأنعام

قُلْ هُوَ الْقَادِرُ عَلَیٰ أَن یبْعَثَ عَلَیکمْ عَذَابًا مِّن فَوْقِکمْ أَوْ مِن تَحْتِ أَرْجُلِکمْ أَوْ یلْبِسَکمْ شِیعًا وَیذِیقَ بَعْضَکم بَأْسَ بَعْضٍ انظُرْ کیفَ نُصَرِّفُ الْآیاتِ لَعَلَّهُمْ یفْقَهُونَ

بگو او تواناست به اینکه به شما عذابی از فراز یا فرودتان برانگیزد یا شما را گرفتار اختلاف کلمه کند و به بعضی از شما شر و بلای بعضی دیگر را بچشاند، بنگر چگونه آیات را گونه گون بیان می‌داریم تاایشان دریابند (۶۵)

و خشم خداست که مردم بجان هم افتاده‌اند و همچنین حجاب از سر خانمها برداشته شده است.

خدا خشمگین است که گروه گروه از دین خارج می‌شوند

امام صادق ع فرمودنند کسانی که دعای غریق را می‌خوانند اهل نجات هستند

«یا الله یا رحمن یا رحیم، یا مقلّب القلوب، ثبت قلبی علی دینک»(ای تغییردهندهٔ قلب‌ها، قلب مرا بر دین خودت تثبیت کن)

روایت: در آخرالزمان کسی مؤمن از دنیا می‌رود فرشته‌ها تعجب می‌کند، از بس که دنیا را فتنه فرا گرفته است.

پیامبر اکرم ص فرمود اگر عالم فاسد بشود، دنیا را به فساد می‌کشاند.

روایت ابن عباس از رسول خدا صلی الله علیه و سلم نقل نمود و آن بزرگوار نطق به غیب و اخبار به وقایع و ملاحم نموده است ابن عباس گوید:

در حجه الوداع با آن حضرت بودم آن بزرگوار آمد و حلقه در کعبه را گرفت. پس روی مبارک را به سمت ما نمود مانند آفتاب در وسط النهار می‌درخشید و فرمود آیا خبر ندهم شما را به علامات روز قیامت؟ عرض کردیم بفرمایید یا رسول الله! بعد حضرت فرمود: از علامات قیامت این است: مردم نماز را ضایع کنند و تابع شهوات شوند و مال خود را عظیم و عزیز شمارند و دین خود را به دنیا بفروشند؛ در این صورت قلب مؤمن از غصه آب شود همچنان که نمک در میان آب، آب شود به جهت آنکه منکر را می‌بیند و قوه نهی از منکر ندارد پس سلمان عرض کرد یا رسول الله اینهایی که فرمودید واقع خواهد شد؟ حضرت فرمود قسم به آن کسی که نفس محمد صلی الله علیه وآله وسلم در دست اوست در آن وقت مشغول شوند اُمراء به جور و وزراء به فسق و عرفاء به ظلم و امناء به خیانت.

و در آن وقت منکر معروف شود و معروف منکر گردد دروغگو را تصدیق کنند و راستگو را تکذیب نمایند، و زنان امر بر مردان کنند و مردان از کنیزان مشورت نمایند و اطفال صبیان یعنی کسانی که به حد بلوغ نرسیده‌اند بالای منبر روند و فجور و معصیت شایع شود به حدی که تفاوت نداشته باشد زنا با غیر زنا و زکات را غرامت و ضرر حساب کنند و ندهند، و از هر جا مالی به دست آرند غنیمت خود دانند، و مردم به پدر و مادر خود جفا نمایند و با صدیق و رفیق خود نیکی کنند طلوع نماید ستاره دنبال دار.

و در آن زمان زنان با مردان شریک شوند در تجارت و باران از آسمان آید در غیر موقع بی فایده شود، و چون مردم داخل بازار شوند خدای تعالی را مذمت کنند به این طریق که یکی گوید امروز را چیزی نفروختم آن دیگری گوید امروز را و منفعت ننمودم و نسبت ضرر و منفعت را به خود دهند و در این صورت بر ایشان مسلط شوند قومی که اگر تکلم نمایند مردم، هر آینه آن قوم، ایشان را قتل نمایند و هر گاه ساکت باشند مال‌های ایشان را می‌خورند و خون‌های ایشان را می‌ریزند و پر می‌نمایند قلوب مردم را از رعب و هیبت؛ و همه، خائفین و مرعوبین خواهند بود، و در آن هنگام چیزی از مشرق و چیزی از مغرب آید و ظاهر شود.

پس وای برای ضعفای امت من از آن جماعت پس وای بر ایشان از غضب الهی که رحم نمی‌کنند صغیران خود را و توقیر نمی‌نمایند کبیران خود را، و قلب‌های ایشان قلوب شیاطین است. و در آن زمان مردان به مردان جمع شوند و زنان با زنان مساحقه نمایند و وطی با مردان نمایند مانند وطی به جاریه_ یعنی تفاوتی از برای ایشان نداشته باشد_و مردان خود را شبیه به زنان کنند و زنان خود را شبیه به مردان بر آورند و زنان به زین سوار شوند. پس بر چنین امت من لعنت خدا باد.

و در آن هنگام مساجد را مزخرف و مزین به طلا می‌نمایند، قرآن‌ها را مذهب گردانند و منابر را بلند کنند، و صف‌های زیادی در مساجد آراسته شود با قلب‌هایی که همه با یکدیگر دشمن باشند با زبان‌های مختلفه. و آن زمان مردان خود را زینت بدهند به طلا و لباس حریر، و دیباج پوشند، و مال ربا و سود و رشوه میان مردم شایع شود و غیبت زیاد نمایند.

و در آن زمان طلاق دادن زیاد شود و حدود الله جاری نشود، و پادشاهان به حج روند به جهت دوروی و گذران و سیاحت، و اوساط ناس به حج روند ازجهت تجارت و فقرای آن به حج روند از روی ریا و سمعه، و تعلیم قرآن کنند از برای غیر خدا و از جهت خواندن با صوت خوش و آواز، و تحصیل علم نمایند از برای مجادله و مباحثه با یکدیگر، واولاد زنا بسیار شوند و غنا کنند در خواندن کلام الله، و همه مشغول عمل دنیا شوند، و چون پرده‌های عصمت پاره شود و کسب گناهان را نمودند در این صورت مسلط شوند اشرار بر اخیار، و دروغ شایع شود در میان ایشان و سعی کنند در پوشیدن لباس خوب، در آن حال باران در غیر فصل بر ایشان بارند و در آن زمان انکار کنند امر معروف را به حدی که مؤمن ذلیل‌تر شود در نزد ایشان از کنیز و از هر کسی، و قاریان آن زمان سرزنش کنند به یکدیگر و دشمنی نمایند با همدیگر، آن جماعت اند که در آسمانها ملائکه می‌خوانند ایشان را به ارجاس انجاس_ یعنی این جماعت خبیثان و نجسان‌اند.

و در آن زمان غنی از فقیر خوف دارد که مبادا فقیر از او سؤال نماید یا برود به منزل غنی و از او سؤال کند، و اغنیا چیزی به فقرا ندهند و آنگاه سخن می‌گوید چیزی که متکلم نیست، و آن جماعت که مرتکب این افعال شنیعه شوند مکث نکند مگر کمی، تمام زمین صدایی برآورد چون صدای گاو که هر یک از ایشان گمان کنند که آن صدا در منزل اوست، پس می‌ماند در دنیا هرچقدر خدا خواسته باشد و بعد قرار می‌گیرد در محل خود، و زمین تمام فلزات خود را از طلا و نقره که در شکم دارد بیرون اندازد و قیامت شود در آن روز طلا و نقره به کسی نفعی ندارد.

(ترجمه مشارق انوارالیقین ص ۱۷۸)

وقتی که زنها لباس مردها را بپوشند و مردها هم لباس زنها را بپوشند دیگر خداوند رحم نمی‌کند

الحمدلله علی الولایه

دانلود فایل صوتی

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.