جناب محیی الدین ابن عربی و مولوی؛نعوذ باللّه حضرت ابوطالب(سلام الله علیه)را کافر و نامسلمان می پندارند و در مقابل فرعون را که یکی از چند نفر مخلّدان در جهنّم است و طبق حدیث امیرالمومنین علی ابن ابیطالب علیه السلام در کتاب اسرار آل محمّد(علیهم السلام) و آیات قرآن جایگاهش در تابوت قعر دوزخ است را پاک و مطهّر و بخشوده شده در قیامت میداند،توجیه استاد در این باره چیست؟
مدیر سایت2 می گوید
سلام جناب ابن عربی میگوید فرعون درست ایمان آورد
بین درستی وغلطی ایمان وبین پذیرفته شدن ایمان فرق است
خداوندسبحان به فرعون نگفت توایمانت درست نیست بلکه فرمود الآن یعنی الان ایمان میاری
البته بحث مفصل قرآنی دارد که ما درجای خود مسئله را تبیین کرده ایم
اما جناب ابوطالب ،ابن عربی میگوید بزرگترین حامی رسولخدا ص ابوطالب بوده است درکتاب فصوص
بلی درهمان کتاب مصداق آیه انک لاتهدی من احببت را نقل میکند که ابوطالب بوده
ومادر سخنرانی پیرامون جناب ابوطالب توضیح دادیم که مطلب جعلی است ودر کتب تفسیری زیاداست
جناب محیی الدین ابن عربی و مولوی؛نعوذ باللّه حضرت ابوطالب(سلام الله علیه)را کافر و نامسلمان می پندارند و در مقابل فرعون را که یکی از چند نفر مخلّدان در جهنّم است و طبق حدیث امیرالمومنین علی ابن ابیطالب علیه السلام در کتاب اسرار آل محمّد(علیهم السلام) و آیات قرآن جایگاهش در تابوت قعر دوزخ است را پاک و مطهّر و بخشوده شده در قیامت میداند،توجیه استاد در این باره چیست؟
سلام جناب ابن عربی میگوید فرعون درست ایمان آورد
بین درستی وغلطی ایمان وبین پذیرفته شدن ایمان فرق است
خداوندسبحان به فرعون نگفت توایمانت درست نیست بلکه فرمود الآن یعنی الان ایمان میاری
البته بحث مفصل قرآنی دارد که ما درجای خود مسئله را تبیین کرده ایم
اما جناب ابوطالب ،ابن عربی میگوید بزرگترین حامی رسولخدا ص ابوطالب بوده است درکتاب فصوص
بلی درهمان کتاب مصداق آیه انک لاتهدی من احببت را نقل میکند که ابوطالب بوده
ومادر سخنرانی پیرامون جناب ابوطالب توضیح دادیم که مطلب جعلی است ودر کتب تفسیری زیاداست