بر در میخانه عشق ای ملک تسبیح گوی
کاندر آن جا طینت آدم مخمر میکنند
عماد می گوید
با سلام
لطفا متن پیاده شده سخنرانی و یا نوشتههای ایشان را برای مطالعه، در دسترس مخاطبان قرار دهید.
محمّد امین می گوید
سلام،در بخش پرسش و پاسخ این سئوال را فرستادم ولی پاسخی نگرفتم یا اینکه ارسال نشده، لطف بفرمایید و به آن پاسخ دهید آن اینکه: ابن عربی در کتاب فصوص الحکم در فص عیسویه می گوید :نصارا با گفتن((الله هو المسیح بن مریم)) از این جهت کافر نشدند که خدا را با عیسی متحد شمردند بلکه کفرشان برای این بود که قائل به الوهیت عیسی به تنهایی بودند و این خطا بود زیرا خدا هم عیسی است و هم هر چیزی که ما در این عالم می بینیم(فص پانزدهم ص۱۴۱)آیا این قائل شدن به همه خدایی و کفر محسوب نمیشود؟،لطفاً پاسخی درخور برای مخالفان عرفان ابن عربی بدهید زیرا این جملات دستآویز آنان است
مدیر سایت2 می گوید
با سلام
پاسخ ارسال شده است. باز هم در اینجا پاسخ سوالتان را قرار میدهیم:
کلمات ابن عربی خیلی دقیق است
باکوچکترین تغییر معنا عوض میشود
ایشان میگوید نصاری خدارا محدود کردند در عیسی ع واین علت کفر آنان بود چون خداوند محدود بحدی نمیشود اما اگر میگفتند همه عالم جلوه خداست موحد بودند همانگونه که قرآن میفرماید ،فاینما تولوا فثم وجه الله،به هرطرف رو کنی بوجه خدا روکرده ای
بر در میخانه عشق ای ملک تسبیح گوی
کاندر آن جا طینت آدم مخمر میکنند
با سلام
لطفا متن پیاده شده سخنرانی و یا نوشتههای ایشان را برای مطالعه، در دسترس مخاطبان قرار دهید.
سلام،در بخش پرسش و پاسخ این سئوال را فرستادم ولی پاسخی نگرفتم یا اینکه ارسال نشده، لطف بفرمایید و به آن پاسخ دهید آن اینکه: ابن عربی در کتاب فصوص الحکم در فص عیسویه می گوید :نصارا با گفتن((الله هو المسیح بن مریم)) از این جهت کافر نشدند که خدا را با عیسی متحد شمردند بلکه کفرشان برای این بود که قائل به الوهیت عیسی به تنهایی بودند و این خطا بود زیرا خدا هم عیسی است و هم هر چیزی که ما در این عالم می بینیم(فص پانزدهم ص۱۴۱)آیا این قائل شدن به همه خدایی و کفر محسوب نمیشود؟،لطفاً پاسخی درخور برای مخالفان عرفان ابن عربی بدهید زیرا این جملات دستآویز آنان است
با سلام
پاسخ ارسال شده است. باز هم در اینجا پاسخ سوالتان را قرار میدهیم:
کلمات ابن عربی خیلی دقیق است
باکوچکترین تغییر معنا عوض میشود
ایشان میگوید نصاری خدارا محدود کردند در عیسی ع واین علت کفر آنان بود چون خداوند محدود بحدی نمیشود اما اگر میگفتند همه عالم جلوه خداست موحد بودند همانگونه که قرآن میفرماید ،فاینما تولوا فثم وجه الله،به هرطرف رو کنی بوجه خدا روکرده ای