ادبستان معرفت
استاد محمد مهدی معماریان ساوجی

۱۴۰۰-۱۱-۲۵ ولادت امیرالمومنین

بسم الله الرحمن الرحیم

《دوشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۵》

《شب میلاد امیرالمومنبن ع》

حدیث تولد امیرالمؤمنین ع در کعبه شیعه و سنی روایت کرده‌اند.

داستان به این صورت است که عده‌ای در کنار کعبه بودند فاطمه بنت اسد که باردار بود آمد کنار خانه خدا دعا کرد: خدایا من از اولاد ابراهیم هستم کسی که این خانه را بنا کرده، خدایا به حرمت ابراهیم این زایمان را بر من آسان کن. فاطمه بنت اسد دعا کرد و دیوار کعبه باز شد و ایشان وارد کعبه شد و اینها از دیدن این صحنه مضطرب می‌شوند می‌روند سراغ کلید دار کعبه و هرچه آمدند کلید بیندازند قفل کعبه را، بازکنند نشد.

فاطمه بنت اسد سه، چهار روز داخل خانه بود

وبعد با قنداقه امیرالمؤمنین ع از کعبه خارج شد.

نکته: اگر ایشان از در وارد می‌شد می‌گفتند اتفاقی بود رفته بود طواف درد زایمان گرفت رفت داخل کعبه بچه بدنیا آمد

ولی از دیوار رفت تا نشان بدهد این اعجاز است

فقط بدنیا آمدن داخل خانه کعبه نیست

در این سه یا چهار روز ایشان غذا از کجا می‌خورد؟ اعجاز بود

یعنی در مقدس‌ترین مکان عالم در بیت الله درخانه خدا بدنیا آمد

این خانه به دستور خداوند ساخته شده به دست حضرت ابراهیم ع یعنی پدر بزرگ (مِلَّهَ أَبِیکمْ إِبْرَاهِیمَ ۚ هُوَ سَمَّاکمُ الْمُسْلِمِینَ

کعبه و مکه از نظر جغرافیا بن بست است شبه جزیزه عربستان یک سرزمین دور افتاده و خشن است تا هرکس انجا می‌رود برای زیارت خانه خدا باشد نه تفریح و…

حضرت ابراهیم ع دعا کرد: خدایا قلوب مردم را معطوف اینجا کن و از زمان حضرت ابراهیم مردم به زیارت کعبه می‌رفتند.

داستان ابرهه و خراب کردن خانه خدا که مردم بروند بطرف خانه‌ای که او ساخته است معروف است، برای تخریب خانه خدا که رفت

سوره فیل

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

به نام خداوند رحمتگر مهربان

أَلَمْ تَرَ کیفَ فَعَلَ رَبُّک بِأَصْحَابِ الْفِیلِ ﴿۱﴾

مگر ندیدی پروردگارت با پیلداران چه کرد (۱)

أَلَمْ یجْعَلْ کیدَهُمْ فِی تَضْلِیلٍ ﴿۲﴾

آیا نیرنگشان را بر باد نداد (۲)

وَأَرْسَلَ عَلَیهِمْ طَیرًا أَبَابِیلَ ﴿۳﴾

و بر سر آنها دسته دسته پرندگانی ا بابیل فرستاد (۳)

تَرْمِیهِمْ بِحِجَارَهٍ مِنْ سِجِّیلٍ ﴿۴﴾

[که] بر آنان سنگهایی از گل [سخت] می‌افکندند (۴)

فَجَعَلَهُمْ کعَصْفٍ مَأْکولٍ ﴿۵﴾

و [سرانجام خدا] آنان را مانند کاه جویده شده گردانید

نکته (فاطمه بنت اسد از در خانه نرفت بلکه بر اثر شکاف دیوار می‌رود داخل

اهل سنت می گویند قبل و بعد از او چنین اتفاق نیفتاد این خانه اعجاز دارد

کسی در مقدس‌ترین مکان به نحو اعجاز دنیا بیاید نشان می‌دهد آدم خاص است.

چرا خاص بودن را تذکر می‌دهد چون می‌خواهد بگوید ایشان حرام زاده نیست

فرزند کعبه است اهل شرک نیست چرا

اهل سنت به امیرالمؤمنین می‌رسند می گویند: ” کرم الله وجهه ”

به خلفای دیگر می گویند: * رضی الله عنه*

خدا بزرگ داشته صورت او را چرا؟

چون در مقابل هیچ بتی سجده نکرده است. فرزند کعبه است.

روایت: رسول الله فرمود هیچ پیامبری مثل من اذیت نشد.

خداوند برای کعبه معجزه کرد و برای حراست آن معجزه کرد، زایشگاه امیرالمؤمنین ع شد کعبه

برخی برای این فضیلت علی ع آمدند مشابه درست کنند گفتند حزام بن حکیم هم در کعبه متولد شده

و شبیه این فضیلت تراشی‌ها نزد بنی امیه زیاد است

مثلاً روایت، از اهل سنت و هم شیعه، رسول خدا فرمود خداوند در معراج با من گفتگو می‌کرد با لهجه علی ع چرا؟ چون محبوبترین فرد در قلب رسول الله علی بود لذا خداوند با لحن او با رسول الله صحبت کرد.

حدیث (سَدُّ الاَبواب یا مسدود کردن درب‌ها واقعه‌ای که طی آن، پیامبر اسلام به فرمان خدا دستور به مسدود کردن درب همه خانه‌ها بجز درب خانه امام علی (ع) به مسجد النبی داد)

برای تمام اینها بنی امیه مشابه تراشی کردند

بنده وقتی در خواب امیرالمؤمنین ع را زیارت کردم و چنین فرمودند: در دنیا هر جا که بلایی نبود من آنجا سهمی نداشتم و هر جا بلا بود من آنجا بودم

رسول خدا فرمودند: محبت علی نشانه حلال زادگی است وطیب مولد است.

قال رسول الله ص: یاعلی انت امیر من فی السما و امیر من فی الارض و امیر من مضی و امیر من بقی لا امیر قبلک و لا امیر بعدک

ترجمه: یا علی تو امیر اهل آسمان و امیر اهل زمین و امیر گذشتگان و امیر آیندگانی نه امیری قبل از تو بوده است و نه امیری بعد از تو خواهد آمد

انسان در مقابل امیر چگونه می‌ایستد؟ دست به سینه

تمام انبیاء و اقطاب و کملین از زمان آدم گرفته تا انقراض عالم در مقابل امیرالمؤمنین ع دست به سینه‌اند.

پیامبر ص: علی محبان تو در آسمان بیشترند تا در زمین، هر که علی را دوست داشته باشد در آسمان و زمین اسیر خدا نامیده می‌شود

می گویند اسیر الله است

نظر شیعه در مورد خلفا: ما نمی‌گوییم ابوبکر و عمر و عثمان خلیفه نشدند. یک چیز تاریخی است ما می گوییم: خلافت انها مشروعیت نداشت

مشروع چیزیست که خدا و رسول گفته باشند

خلافت آنها را خدا و رسول نگفتند و رسول اکرم ص چنین وصیتی نکرد

خود اهل سنت هم می گویند: آن‌ها انتخاب صحابه بودند یعنی از جانب خدا و رسول نیستند.

ما چرا چیزی را قبول کنیم که خدا و رسول ص نگفته‌اند و بعد اگر قبول نکنیم کافریم!؟

چرا؟؟ بعد این خلفا خیلی علیه السلام بودند؟ عمر بعد از تحریم شراب چقدر شراب می‌خورد و…

بعد محبت علی را رفض می‌دانند باآنهمه روایتی که خودشان از رسولخداص در محبت علی ع روایت کرده‌اند

اما هر کس لیاقت ندارد محبت علی در قلبش باشد

حدیث: امام هشتم ع فرمود: هر کس خنکای محبت ما را در قلبش احساس می‌کند برای مادرش زیاد دعا کند که مادرش به پدرش خیانت نکرده است

اگر خیانت کرده بود نمی‌توانست اهلبیت را دوست داشته باشد

(یک رباعی که سروده شد در وصف امیرالمؤمنین ع)

این چنین باشد به عالم باورم

خاک نعلین علی تاج سرم

کعبه خود را پیش پای او شکافت

تا بگوید سینه چاک حیدرم

کعبه از سینه چاکان امیرالمؤمنین ع است

امروز زنده‌ام به ولای تو یا علی

فردا به روح پاک امامان گواه باش

آنرا که دوستی علی نیست کافر است

گو زاهد زمانه و گو شیخ راه باش

الحمدلله علی الولایه

دانلود فایل صوتی

۵/۵ - (۱ امتیاز)
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.