ادبستان معرفت
استاد محمد مهدی معماریان ساوجی

۱۴۰۰-۳-۱۷ فص فاطمیه جلسه ۵۵

بسم الله الرحمن الرحیم

دوشنبه ۱۴۰۰/۳/۱۷
درس فصوص
موضوع درس ، عصمت خانم فاطمه الزهرا س
نکته مهم (بعضی از امور قلبی هستند به همین دلیل شناخت انها میسور نیست و یا به اسانی نیست مثل ایمان
، ایمان غیر اسلام است ،
ایمان مربوط به فلب است
۞ قَالَتِ الْأَعْرَابُ آمَنَّا ۖ قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا وَلَٰکِنْ قُولُوٓا أَسْلَمْنَا وَلَمَّا یَدْخُلِ الْإِیمَانُ فِی قُلُوبِکُمْ ۖ وَإِنْ تُطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَا یَلِتْکُمْ مِنْ أَعْمَالِکُمْ شَیْئًا ۚ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِیمٌ
گفتند دشت‌نشینان ایمان آوردیم بگو ایمان نیاوردید و لیکن گوئید اسلام آوردیم و هنوز درنیامد (درون نشد) ایمان به دلهای شما و اگر فرمان برید خدا و پیمبرش را نکاهد شما را از کارهای شما چیزی همانا خدا است آمرزنده مهربان‌(۱۴)
حجرات – ۱۴
راهی برای تشخیص وجود دارد ! ایمان را نمی شود تشخیص داد مگر پیامبر صاحب وحی بگوید این اقا مومن است از روی نص پیامبر
روایت ” شخصی از امام عصر عج سوال کرد ، چرا مردم نمی تواند از طرف خودشان امام مشخص کنند ؟ حضرت فرمود منظور امام عادل است یا ظالم ؟
مردم از کجا بدانند امام عادل کدام است ، حالا بفرض رفتار و کردار این اقا را زیر نظر داشته باشتد از کجا بداند که بعد از حکومت باز هم عادل خواهد ماند مگر نصی از پیامبرص باشد .
عصمت نص میخواهد .
روایت از امام سجاد ع، ما امامان اهل بیت نیستند مگر معصوم و معصوم نمی باشند مگر منصوص،
بعضی از امور قلبی نص از جانب پیامبر می خواهد
امامان صاحب عصمت هستند وسط شما مردمان هستند چرا گمراهی میکنید.
روایت ، به شرق و غرب عالم بروید بخدا علم پیدا نمی کنید مگر در این خانه یعنی خانه اهلبیت.
سری عظیم در این عبارت 《فانزلوهم باحسن منازل القران》
مثل قران با انها بر خورد کنید همانطور که قران در بالاترین درجه کتابها هست،
ادله نصوص دال بر عصمت بر باطن و مغیب اوست،
چرا امامت پدر پسری است ! چون یقین کنیم از نسل پیامبر است .
حالا که دانستی خانم فاطمه زهرا س دارای عصمت است حالا در اذان و اقامه این شهادت را بدهید
🌹اشهد ان فاطمه بنت رسول الله عصمه الله الکبری 🌹
شهادت به ولایت امیرالمومنین ع در اذان بدعت نیست؟
طبق مذاهب اهل سنت اگر کسی در وسط اذان و اقامه حرفی بزند اذان و اقامه باطل نمیشود مثل نماز نیست که حرف زدن در بین ان باطل کند
ما هم بعد از شهادت به نبوت رسول الله تبرکاً شهادت می دهیم
نکته ( هر کجا از پیامبری ترک اولی سر زده پشت سر ان نص دارد مثلا حضرت ادم عصیان کرد و پشت سر آن خدا توبه کرد بر او فتاب علیه
حق این است که سفیر الهی متصل به روح القدس است .
در جمیع احوال و اطوار و شئون قبل از بعثت و بعد از ان.
قبل از اینکه به نبوت مبعوث شود باید درجات ولایت را طی کند بعد به نبوت برسد و قبل از بعثت باید معصوم باشد .
پیامبر در گرفتن وحی و حفظ وحی و ابلاغ وحی معصوم باشد که اشتباه نکند و اشتباه به مردم ابلاغ نکند همانگونه که معصوم است در افعال مطلقاً با ادله عقلی و نقلی
هر کسی نسبت خطا به پیامبر بدهد خودش خطا کار است و هر کسی سهو به پیامبر بدهد خودش اولی به سهو است
و سهو از پیامبر صادر نمیشود آنها عصمت دارند.
اگر پیامبر را مورد نقد و انتقاد قرار بدهید ایمان ندارید.
اگر قائل به عصمت پیامبر نباشی بعضی جاها کار سخت میشود.
خطا و سهو در حریم قدس الهی راه ندارد
حقیقت عصمت قوه نورانی ملکوتی است.
عصمت در لغت به معنی منع است و صاحب عصمت از هر کار ناپسند و ناروا حافظ و مانع ورادع است .
عصمت صاحب خود را حفظ میکند و صاحب عصمت حتی نیت گناه هم نمی کند و سهو و فراموشی در او راه ندارد .
سوره اعلی
ایه‌ ۶و۷ سَنُقْرِئُکَ فَلَا تَنسَى‏ إِلَّا مَا شَآءَ اللَّهُ إِنَّهُ یَعْلَمُ الْجَهْرَ وَ مَا یَخْفَى‏
بر تو قرائت میکنیم پس فراموش،نکن،، پس فراموشی در او راه ندارد .
یک جا میفدماید ، اقرا ، بخوان
اینجا میگوید سنقرئک .. ما برایت قرائت میکنیم
این دو متفاوت است
یکجا پیامبر قاری است و یکجا خداوند قاری است و تو مستمع ، سنقرئک ، ما قرائت میکنیم بر تو
صاحب عصمت با صاحب نقد متفاوت است.
عصمت یک ملکه و حقیقت است که صاحب خود را از هر اشتباهی حفظ میکند
الحمدلله علی الولایه

دانلود فایل صوتی

۵/۵ - (۱ امتیاز)
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.