ادبستان معرفت
استاد محمد مهدی معماریان ساوجی

فلسفه ازدواج موقت

بسم الله الرحمن الرحیم
فلسفه عقد موقت چیست؟
زنی که جوان است و شوهرش می میرد و چندین بچه دارد و کسی حاضر به ازدواج با او نمیشود، این زن نیاز جنسی اش را باید چکار کند؟آیا اسلام هیچ چیزی برای این شخص در نظر نگرفته است؟
جدیدا ازدوج سفید درست شده: زن میگه من پولدارم و نمیخواهم که با مردی ازدواج کنم و زیر یک سقف زندگی کنم. نیاز جنسی ام را چکار کنم؟ آیا اسلام چیزی برای اینها در نظر نگرفته است؟ چرا. عقد موقت برای همینه. عقد موقت هیچ کدام از احکام عقد دائم را ندارد. هزینه زندگی، اطاعت از شوهر، ارث و … فقط برای برآوردن نیاز جنسی است.
هزار و چهار صد سال پیش پیامبر این حکم را آورده ولی عرب جاهلی این حکم را نمی فهمیدند که چه ضرورتی دارد که حرام اعلام کرد. خودشون گفته اند که ما زمان رسول خدا متعه می کردیم. آیه قرآن: سوره نساء: فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَهً ۚ وَلَا جُنَاحَ عَلَیْکُمْ فِیمَا تَرَاضَیْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِیضَهِ ۚ إِنَّ اللَّـهَ کَانَ عَلِیمًا حَکِیمًا
پس وقتی از آنان بهره جستید اجر آنان را پرداخت کنید واجب است و حرجی نیست که بعد از آن تراضی کنید یعنی مدت و پولش را کم و زیاد کنید بعد از اینکه واجب را پرداخت کردید.
خود اهل سنت هم اعتراف کردند که این آیه برای ازدواج موقت است.
دانلود فایل تصویری

سایت ادبستان معرفت-استاد محمد مهدی معماریان ساوجی.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.