ادبستان معرفت
استاد محمد مهدی معماریان ساوجی

آیا امام حسن ع مطلاق بود و همسران خود را طلاق می داد؟

بسم الله الرحمن الرحیم

شبهه ای در مورد امام حسن مجتبی ع است که میگویند امام مجتبی ع مطلاق بود. یعنی کسی که بسیار زن طلاق می دهد .به روایتی ۵۰ الی ۷۰ الی ۲۵۰ الی ۳۰۰ زن داشت شیعه و سنی روایت کرده اند در اصول کافی و محاسن برقی هم امده .

خداوند دوست نمی دارد مردی را که مطلاق باشد .ان الله لا یحب رجل مطلاق….وهمچنین ذوّاق: خداوند مرد ذواق را دوست ندارد – کسی گه مزه مزه کند زنها را و در پی این زن و آن زن باشد
تمام این روایات به چند نفر می رسد که تمام از وابستگان بنی العباس هستند حالا بنی العباس به امام حسن ع چه کار داشتند !
بنی هاشم یا ال علی ع واهل بیت در بین مردم وجهه ای داشتند .
در زمان بنی امیه ظلمهای که می شد شیعیان کمک می کردند بنی امیه سرنگون بشوند و بنا بود حکومت را بدهند به آل علی ع ….
امام صادق ع به نامه که برای حکومت اورده بودند حتی نگاه هم نکرد بنی العباس اول طرفدار بنی هاشم بودنند واسیاب چرخید حکومت افتاد دست اینها یعنی بنی العباس و اینها ادعای حکومت کردند ومی کشند همان کسانی که برای آنها کمک کار بودند یعنی بنی هاشم را اما بعد سادات حسنی بر علیه خلافت عباسی بسیار قیام می کردند !درمقابل اینها امدند احا دیثی را درست کنند در مذمت امام حسن ع . ولی زیرکانه باید مطلب طوری باشد قابل پذیرش باشد یه جوری می اوردند برنامه را می چیدند بتواند ضربه وارد کنند روایت درست کردند که امام حسن ع مطلاق بوده، بعضی از کارها به ظاهر گناه نیست اما زشت و پلید است شرعا اشگال ندارد اما عرفا مورد پذیرش نیست…. با بررسی اسناد حدیث مطلاق بودن امام حسن ع میبینیم این روایات به افرادی ختم می شود که در دربار بنی العباس بودند و می خواستند وجهه امام حسن ع را خراب کنند .

درحدیثی امام حسن ع میفرماید
مردم دختران خود را به فرد مومن شوهر بدهید اگر دوست داشته باشند زندگی می کند و اگر دختر شمارا دوست نداشته باشند بخاطر ایمانش طلاق نمی دهند این کلام امام حسن ع است . بعد چطور خودش می آید زن طلاق می دهد؟
این از جمله مطالبی است که مطلب را نقض میکند فاعرضوه علی کتاب الله (عرضه کنید به کتاب قران )
چرا یادتون میرود تمام احادیث سندهایش درست نیست عرضه کنید به کتاب الله

آیه قرآن: إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا
این مطلاق بودن رجس و پلیدی است که خدا دوست نمی دارد؟ ایا این درست است که شهادت خدا را بگذاریم کنار برویم دنبال سند حدیث؟

مطلاق بودن امام حسن در نهج البلاغه نیز نیامده است.

دانلود فایل تصویری

۱.۱/۵ - (۷۵ امتیاز)
منبع دانلود فایل تصویری
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.