بنای بر قبور

بسم الله الرحمن الرحیم

التوبه
وَلَا تُصَلِّ عَلَىٰ أَحَدٍ مِّنْهُم مَّاتَ أَبَدًا وَلَا تَقُمْ عَلَىٰ قَبْرِهِ إِنَّهُمْ کَفَرُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَمَاتُوا وَهُمْ فَاسِقُونَ
ﻭ ﻫﺮﮔﺰ ﺑﻪ ﺟﻨﺎﺯﻩ ﻫﻴﭻ ﻛﺪﺍم ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﺨﻮﺍﻥ ﻭ ﺑﺮ ﮔﻮﺭﺵ [ ﺑﺮﺍﻱ ﺩﻋﺎ ﻭ ﻃﻠﺐ ﺁﻣﺮﺯﺵ ] ﻧﺎﻳﺴﺖ ; ﺯﻳﺮﺍ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﻛﺎﻓﺮ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻓﺎﺳﻖ ﺑﻮﺩﻧﺪ ، ﺍﺯ ﺩﻧﻴﺎ ﺭﻓﺘﻨﺪ .(۸۴)

وهابیت قائل اند که بنای برقبور شرک است وباید منهدم شوند
حتی مفتی های وهابی مثل بن باز ودیگران گفته اند اگر برقبری مسجدی ساخته شده باشد باید تخریب شود!اگر ابتدا قبر بوده سپس برآن مسجد ساخته شده باید مسجد تخریب شود اما اگر ابتدا مسجد بوده سپس کسی در آنجا دفن شده باید آن قبر نبش شده واز بین برود!

در مورد استشهاد به این کریمه در رد فتوی غلط وهابیت گوییم
وقتی خداوندسبحان به پیامبرش میفرماید بر قبر اینان که فاسق وکافرند نه ایست پس حتما ایستادن بر قبر اثراتی دارد !بخلاف تصور وهابیت که گمان دارند وقتی کسی مرد نابود شد تاوقتیکه خداوند درقیامت او رازنده کند!
ثانیا پس قبور علامتی داشته که مشخص کننده موضع آن قبر بوده وگرنه موضع ومکان قبر شناخته نمی شده است ووقتی برای قبر جایز باشد علامت گذاری دیگر فرقی نمیکند که آن علامت بزرگ ومجلل باشد یا کوچک وحقیر
وهابی ها مردگان را فانی ونابود میدانند وهیچ اثری برای زیارت قبور حتی قبر پیامبر اکرم ص قائل نیستند بلکه امید بستن به برکات زیارت قبور را شرک میدانند واین در حالیست که قرآن کریم میفرماید….قد یئسوا من الآخره کما یئس الکفار من اصحاب القبور(۱۳ ممتحنه)
یعنی اینان از آخرت مایوس اند آنگونه که کفار از اصحاب قبور مایوس می باشند
پس آنکسی که از اصحاب قبور مایوس است به شهادت قرآن کافراست چون کافران از اصحاب القبور مایوس اند واین خود دلیل کفر وهابیون است
که اگر زیارت قبور بی اثر بود خداوند پیامبرش را از ایستادن بر
قبور فاسقان منع نمیکرد
والبته آیت سوره کهف که میفرماید لنتخذن علیهم مسجداً یعنی برقبور اصحاب کهف مسجدی بنا میکنیم خود دلیل محکمی براین مطلب است که ساخت مسجد بر روی قبور مورد امضای قرآن کریم است
عاقل را اشاره کافیست

سایت ادبستان معرفت-استاد محمد مهدی معماریان ساوجی.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.